Тотална иновация от Bobcat

мини товарач bobcat T870-на терен

При новия верижен минитоварач Bobcat Т870 няма компромис между комфорта и стабилността, благодарение на иновативната ходова част със специално окачване Torsion Suspension Undercarriage

Новата ходова част съчетава комфорта, постиган от окачването Roller Suspension (където всички ролки са окачени на листови ресори), със стабилността на твърдото окачване и предлага още нови предимства. Така Bobcat за пореден път подчертава своята роля на технологичен лидер сред производителите на минитоварачи, вдигайки още по-високо летвата в целия бранш.

Въвеждайки усукващи се оси, които погасяват вибрациите, новото окачване предлага изцяло нова конструкция за верижните минитоварачи на Bobcat. То осигурява по-комфортна и удобна работна среда в кабината, като постига ново ниво на комфорт, което не е за сметка на работоспособността. А окачването с усукващи се оси не само подобрява качеството на возията, но също така абсорбира сътресенията и вибрациите, съпътстващи работата на строителния обект. В резултат се намалява износването и амортизацията и се удължава животът на компонентите на цялата машина.

132

Иновативно решение

Новата ходова част с усукващо се окачване намалява до минимум люлеенето и сътресенията при високо издигане на товара или подравняване на терен. Допълнителен агрегат, който е наречен от Bobcatпето звено (5th-Link) и е разположен на задната ос, стабилизира системата и намалява сътресенията и отскачането при придвижване и работа. Специалното пето звено действа като независимо окачване, като увеличава значително комфорта при придвижване и значително намалява люлеещия ефект, с който обикновено се свързват усукващите се окачвания. Благодарение на него, верижният минитоварач BobcatT870 се усеща стабилен и здраво стъпил на земята.

Новата ходова част предлага също редица подобрения, които не се срещат при предходните поколения верижни минитоварачи Bobcat. Например по-големият диаметър на задния ленивец осигурява по-голяма износваща се повърхност, за по-бавно износване при въртене, което удължава живота му. Той е изнесен още по-назад в рамките на ходовата част и така осигурява повече сила надолу към режещия ръб на кофата или друг прикачен инвентар. Освен това увеличеният му диаметър осигурява и оптимален контакт с веригата, който поддържа изпъването и предпазва срещу изхлузване. По-големият заден ленивец преодолява по-лесно съпротивлението на предмети върху терена при движение на заден ход, което е много полезно при работа в горите или на обекти с много отпадъци. В допълнение ролките на ходовата част са по-широки за максимален контакт с веригите, минимум износване и по-гладко возене.

По-голямата дължина на веригата увеличава площта на нейната повърхност и зоната на контакт със земята, с което се постига по-добро нагаждане спрямо профила на терена, по-меко возене и по-висока работоспособност при размекната почва (кал). За минимум прекъсвания на работата свой принос има и хидравличната система за автоматично изпъване на веригата. Поддържането на постоянно опъната верига има голямо значение при работа в тежки условия, където тя може да се отпусне или изхлузи.

Още предимства

Едно от несъмнените предимства на ходовата част с новото специално окачване Torsion Suspension Undercarriage е минималното навлизане на замърсители и лесното почистване, благодарение на отворената конструкция. Хоризонтално монтираният хидравличен цилиндър за изпъване на веригата оставя повече място около нея за по-лесно почистване. Конструкцията на ходовата част е заоблена от двете страни, така че тя не допуска навлизане на пясък, пръст, кал и отпадъци в много по-голяма степен в сравнение с предходния дизайн. Нов отвор за почистване на ролките осигурява допълнителен достъп за отстраняване на замърсявания от ходовата част.

Монтажната рамка на предния ленивец и първата ролка отпред поема голяма част от натоварването при избутване и повдигане. Докато други производители използват заварена стоманена конструкция, инженерите на Bobcatса заложили на масивна стоманена отливка за рамката на предния ленивец и първата ролка. Това елиминира заваряването и разпределя натоварването по цялостния компонент, в който има повече метал и издръжливост точно там, където е най-необходимо.

От своя страна новите хидромотори на задвижването на BobcatT870 са много по-надеждни и по-лесни за поддръжка. Животът на външния лагер е удължен съществено, благодарение на постоянното мазане с масло от хидравличната система. Диаметърът на задвижващия вал в скоростната кутия е с 15% по-голям, което значително подобрява издръжливостта му.